Google+ Hello Kitty Mobiletui med oppskrift - Strikke Maske

♥ Siste Kommentarer

Recent Comments Widget
Strikkemaske. Drevet av Blogger.

Labels

Hello Kitty Mobiletui med oppskrift

Da har jeg komponert et mobiletui for min Xperia fra Sony Ericsson. Etuiet hekles enkelt med fastmasker kan du det får du også til dette.

Hello Kitty Mobiletui med oppskrift

Hello Kitty Mobiletui - Oppfkrift

Denne mobilen er ca 6 cm x 12,5 cm, men mønstret kan lett tilpasses andre størrleser med å bruke annet maskeantall enn oppgitt.

Du trenger heklenål nr. 3,5mm, Østlandsgarn i 2 ulike farger, litt sort garn til broderi et par knapper, nål, sytråd og dine hender.

Forkortelser brukt i mønstret:
lm - luftmasker
fm - fastmasker
sm - smygemaaske
kj.m - kjedemaske


Lykke til!

Mobiletui:
Runde 0: Legg opp 26 lm. ta sammen til en ring med en kjedemaske.

Runde 1: Hekle 1 lm. - 1 fm. i samme maske som den sammenheklede masken. Hekle rund med fm. du skal alltid ha samme antall 26fm. rundt når du hekler videre. Avslutt raden med å hekle en kj.m i den første fm. Dette gjør du her runde.

Runde 2: 1 lm. i samme som kj.m. Start hver runde slik. Hekle rundt 26 fm og en kjedemaske.

Runde 3 - 8: hekles slik som runde 2.

Bytt farge: Når du bytter farge skal du ikke hekle hele fm. på avsluttende runden. Ha 1 lm. med rosa på kroken, ta kroken gjennom en maske slik du gjør når du hekler siste sm. Nå henter du tråden med hvitt og hekler sm. slik. Dette er for å få finere overgang mellom fargene i raden.

Runde 9-15: Hekles som runde 2 men i hvitt.
Runde 16-25: Hekles som runde 2 men i rosa.

Nå kan du sjekke om mobiletuiet er langt nok til din mobil.

Klipp av garnet og sy sammen i ene enden. Fest den løse tråden.

Hempe:
Hempen er heklet slik at den kommer på midten bak arbeidet. Du hekler opp 4 fm. og hekler ca 3-4 runder (fram og tilbake). Hekle så 6 lm. og fest tråden i andre enden.

Det kan være lurt å sy i knappen foran først, slik at du ser hvor stor hempen skal være.

Nå kan du starte med å sy på øyne, nese og følehorn.

Sløyfen:
Surr garn rundt 2 fingertupper 6-7 ganger
Fest en tråd på midten og har sløyfen ferdig, bare å sy den fast på etuiet. :-)


© - Strikkemaske


Her kan du laste ned i pdf


Hvist du bruker denne oppskriften blir jeg veldig glad om du linker tilbake til meg. Gi meg gjerne også en beskjed om du har blogg hvor jeg kan få se det du har laget. :-) Oppskriften er heller ikke ment som vidresalg eller kommersielt bruk.




Jeg som skriver er Bea Strikkeglad

♥ Jeg skriver denne bloggen med hjerte for det kreative innen Strikking, Hekling og andre hverdags sysler. Håper at du har nytte av innleggene mine og vil komme igjen hit. Jeg blir også veldig glad i om du legger inn en kommentar her på undersiden.

Ingen kommentarer:

Leave a Reply

Takk for at du vil legge igjen en kommentar her.


Jeg blir veldig glad for det, og da vet jeg hvor jeg kan finne deg, og besøke deg tilbake. :-)

♥ Ha det fint!


Top